Користуючись словами архітектора Влада Голдаковського (інтерв'ю з яким розміщене у он-лайн часописі
Friends), гостре відчуття щастя - це і є головна мета усіх дій. Заморочуватися ще чимось - це не по феншую.
Конкретна ідеологія, конкретна предметність стає нецікавою. Першорядним тут є відчуття. Наприклад відчуття причетності до "нового стилю життя, в який ми самі віримо", як кажуть творці часопису La Boussole (у інтерв'ю для Friends).
У конкретних джерелах цих відчуттів можна заплутатися - "в котрийсь момент я перестала розуміти - я фотографую, те що готую, для того щоб рекламувати свій міні-бізнес, чи я готую для того, щоб потім це гарно сфотографувати", зізнається фуд-фотограф Аня Лобанова (теж на шпальтах Friends). Але великої різниці і немає - головним є стан внутрішнього польоту в душі.
При цьому, адаптація пост-хіпстерської "нормальності" співпала з побудовою пост-революційної держави, підсилюючи локальний патріотизм і надаючи йому нових пост-матеріальних і пост-національних
форм.
Ідеї доступності "щастя, краси та гармонії" дуже добре лягли на український грунт втоми від "совкової забитості". А популярність етніки як чогось пов'язаного з натуральністю і екологічністю прекрасно вписалися в новий патріотизм.
І навпаки - новий патріотизм перестає пов'язуватися з якимись чіткими ідеями чи принципами, а стає частиною (нейростимуляторної) економіки миттєвих психологічних станів та позитивних досвідів. А "совкова забитість" сприймається як свідомий екзистенційний вибір некреативних особистостей.
Наскільки це пост-хіпстерське виробництво станів і досвідів здатне змінити тверду реальність - невідомо. Чи зможуть усі бажаючі стати успішними мікро-ремісниками? Чи підтримка вітчизняних виробників нового гламуру допоможе чимось українській економіці? На ці питання відповідей немає і ніхто й не збирається ними особливо заморочуватися.