Народженню культової «Ляльки» передував інший заклад, який створили члени МО «Дзиґа».
«Вавилон-20» – невеличка кав'ярня, що існувала близько двох-трьох років до самої «Ляльки». І саме у «Вавилоні» зароджувались перші мистецькі акції. Заклад був розташований у приміщенні колишнього кінотеатру «Україна», тож творці вирішили дати йому відповідну назву.
«Хотілось пов'язати кав'ярню із кіно. Зібравшись, почали розмовляти і виявилося, що для усіх нас є знаковим та особливим фільм «Вавилон-20». Тож довго не думаючи, вибрали саме таку назву», – розповідає директор МО «Дзиґа» Маркіян Іващишин.
У «Вавилоні» всі події вирували переважно вдень. Там відбувалися різні заходи, в першу чергу мистецькі й художницькі перформенси, а вже потім музичні. Втім, у закладу була особлива фішка.
«На початку 90-х був великий брак у сучасній музиці, а скачати нову українську музику було практично нереально. Втім, на другому поверсі над кав'ярнею була студія радіо «Люкс» – одного з перших проукраїнських радіо, де працювали діджеями музиканти Мертвого півня. От вони нам і приносили всю свіжу та хітову музику. – згадує директор «Ляльки» Сергій Калинюк, більш відомий, як Борода. – Я поняття не маю, як і де вони її діставали. Пам'ятаю, як тільки появився The Cranberries, то я, певне, був другий або третій у Львові, хто мав на касеті їхні пісні. Це була просто бомба! Тож «Вавилон» мав ексклюзивний на ті часи музичний запас, і це відразу створювало якусь свою тусовку», – каже Сергій.
Чоловік із усмішкою пригадує свій прихід у дзиґівський колектив: «Я стояв за барною стійкою, а навпроти мене сидів Кузя (Сергій Кузьмінський із Братів Гадюкіних), Тарас Чубай, Мертві півні. Вони спокійно пили якийсь коньяк, щось обговорювали, а я дивився на них, як на якихось богів. Це вже я потім зрозумів, що всі вони – звичайні люди, як і я. Та одне можу сказати з упевненістю: я просто фанатів від того, що таким людям роблю каву».
Цікавий факт: гурт Океан Ельзи перші свої концерти давав саме у «Вавилоні», а вже згодом у «Ляльці».
«Той концерт не був для мене чимось особливим, адже кожного дня у «Вавилоні» народжувались різні гурти, – розповідає Сергій Калинюк. – Кожен із тих гуртів стабільно мав якихось 30-40 фанатів, які завжди приходили на концерти. В той час ніхто і не уявляв, чого досягнуть Океани. Якби тоді я знав, якої популярності набере гурт, то взяв би автографи», – сміється Сергій.
Концерт все того ж Океану Ельзи, але вже у «Ляльці» пригадує Маркіян Іващишин: «Це був перший концерт гурту, за який вони отримали гонорар. Того вечора до клубу прийшли гості з-за кордону, тож ми запропонували «Океанам» виступити та чимось їх здивувати. І це їм вдалося, адже концерт вийшов справді гарний. По-перше, гурт переступив через мовний бар'єр, оскільки співав українською мовою, а основна публіка на концерті була англомовна. Харизма молодого Вакарчука, його голос, тембр, безперечно, заслуговували на увагу. І це, мабуть, мотивувало Океан Ельзи до подальшої роботи».
Сергій Калинюк: «Одного разу у «Вавилоні» транслювали якийсь футбольний матч. По-моєму, тоді ще навіть чорно-білі телевізори були. В кав'ярні сиділи Тарас Чубай з Маркіяном Іващишиним, попиваючи пиво. Раптом Чубай зірвався, поїхав на таксі додому, привіз гітару і почав грати. Без мікрофона, без сцени, бо її тоді навіть не було, просто спонтанно відспівав десь годину-півтори. То був дуже душевний вечір, який я так собі запам'ятав. Саме з цього моменту ми зрозуміли: треба проводити саме такі концерти, творити самотужки нову українську музику».
Тривалий час «Вавилон» співіснував поруч із «Лялькою», втім, як розповідають засновники, остання згодом переманила всіх відвідувачів до себе.
Тож «Вавилон» закривають, натомість «Лялька» стає основним центром львівського андеґраунду.